Life isn't right without you - Episode 99

"Du förresten!" sa Vanessa och fick den där typiska blicken som hon alltid fick när det var någonting på gång.
"Vadå?"
"Du fyller ju år på fredag" sa hon och log. Åh nej, vad hade hon nu tänkt sig?



"Ja, vad är det med det?" frågade jag tveksamt.
"Eftersom det är din födelsedag så tänkte jag att vi kanske kan ha en födelsedagsfest? Det är ju inte varje dag du fyller 16 år" svarade hon och log.
"Jag vet inte om jag kan ha någon fest hemma hos mig, inte som läget är nu... Med skilsmässan och det" svarade jag.
"Jag vet vad vi gör!" utbrast Linnea som hade suttit tyst en stund. Både jag och Vanessa vände blicken mot henne.
"Det är ju Halloween i helgen. Så varför kan vi inte ha ett maskerad-party? Vi kan nog vara hemma hos mig, och då har vi ju samtidigt en fest för dig Sandra" sa Linnea glatt.
Jag och Vanessa nickade ivrigt. Vi båda instämde om att det lät som en bra idée. Jag ville inte heller ha en fest som bara var inriktad på att fira mig. Jag hade alltid tyckt att sådant var lite jobbigt.
Vanessa däremot var helt tvärtom när det gällde sånt. Hon hade haft ett stort "Sweet-16" party när jag varit i Miami i somras så den hade jag missat.
Jag hade nästan glömt bort min födelsedag pga att det hade hänt så mycket annat i mitt liv på senaste tiden.
Det gjorde mig lite ledsen att jag inte skulle kunna tillbringa min födelsedag med Justin. Men det fanns ingenting jag kunde göra åt det.
Och jag ville inte heller tvinga honom välja mellan mig och hans fans genom att be honom komma hit då.

Dom kommande dagarna var festen vårat största fokus. Men jag var även tvungen att plugga ikapp lite eftersom att jag faktiskt hade börjat halka efter.
Vanessa och Linnea som båda två var stora fest-fixare planerade allt i minsta detalj. Allt ifrån dekoration till vad vi skulle köpa för chipssort.
Dom hade köpt halloween-prylar som skulle öka den "läskiga" stämningen. Linnea hade pratat med sina föräldrar och fått dom att gå med på att åka bort över helgen. Så vi skulle ha god tid på oss att städa upp röran efter.
Vi hade bjudit in massvis av personer, både från skolan och sådana som vi kände på andra sätt.
Festen hade blivit ett väldigt hett ämne som många i skolan pratade om och många verkade se fram emot den.

När det tillslut blev fredag och vi slutade skolan så åkte vi först och handlade det sista som behövdes, så som läsk och chips.
Direkt vi kom hem till Linnea så började vi städa hela huset. Vi dammsugde och annat sådant så att det skulle se rent och fräscht ut.
När vi hade städat klart så började vi fixa med halloween-pyntet. Jag kunde inte låta bli att le när allt var upphängt. Det såg riktigt proffsigt ut.
Gästerna skulle börja rasa in vid ungefär halv åtta på kvällen och vid det här laget var klockan kvart över sex. Vi ställde fram det sista, godis och chipsskålar osv.
Sedan började vi göra oss i ordning. Jag hade bestämt mig för att inte dra hela den här "klä-ut-mig-grejen" för långt så jag hade bara en vanlig klänning och en mask för ögonen.
Jag trodde dessutom inte att så många skulle klä ut sig till läskiga varelser, iallafall inte tjejerna. 
Eftersom att vissa tjejer såg Halloween som ett perfekt tillfälle att klä sig mer utmanande...
När vi var helt färdigfixade så var klockan tjugo över sju. Jag tittade på Linnea och Vanessa.
"Är ni klara?" frågade jag samtidigt som jag stoppade ner allt sminket i necessären. Vanessa rättade till sitt läppstift och sedan nickade hon mot mig.
"Ja" svarade båda.



Ungefär tjugo i åtta började det rasa in folk. Jag antog att ingen ville vara den första gästen och att det var därför ingen hade kommit prick halv.
Jag tackade alla som sa grattis till mig och tog förvånat emot presenter som vissa hade med sig. Jag kastade en blick på Vanessa som stod brevid mig.
Hon ryckte oskyldigt på axlarna. Jag visste att det var hon som hade informerat alla om att det var min födelsedag.
Vid ungefär åtta så var det proppat med folk i hela huset. Det hade kommit fler än planerat men det var bara roligt. Jag minglade runt och pratade med olika människor.
Det var kul att även några från årskursen under kom på festen. Dom flesta killarna hade klätt ut sig till varulvar, monster och liknande varelser.
Dom flesta tjejerna hade klätt ut sig till saker som sjuksköterskor eller liknande. Det var även en hel del folk som bara hade en mask för ögonen, precis som jag.
Jag gick in till köket där jag såg Jamie stå och prata med ett gäng killar. När han såg mig sken han upp.
"Hej Sandra! Jag har inte sett dig, vart har du varit?" sa han glatt och gick fram och kramade mig.
"Hej! Jag har varit överallt, typ" svarade jag och skrattade lite.
"Najs fest" sa han och log.
"Tack" svarade jag och log tillbaka. Han tittade på sina killkompisar som stod och tittade på oss.
"Det här är Sandra" sa han till dom för att presentera mig. Jag log mot dom.
"Hej" sa jag. Jag skakade hand med killarna och försökte memorera deras namn vartefter att dom presenterade sig. Josh, Daniel, Kyle, Brandon.
"Vill du ha en drink?" frågade Jamie.
"Ja gärna" svarade jag. Han hällde upp en drink och sträckte den till mig. Jag drack en klunk. Smaken av alkoholen brände lite i halsen men jag svalde motvilligt.

Efter ungefär en timme så var festen igång på riktigt. Flera dansade och alla verkade ha väldigt kul.
Även jag stod och dansade när jag plötsligt kände att någon petade på mig, jag vände mig om. Där stod Jasmine. Jag suckade.
Vad var hon för party-crasher egentligen? Hon hade ju kommit oinbjuden till Demis fest också och då hade det inte slutat bra...
"Vad gör du här Jasmine?" skrek jag för att överrösta musiken.
"Dina kompisar sa att det var okej att jag kom. Jag vill prata med dig" skrek hon tillbaka. Jag suckade igen men började sedan gå genom klungan av dansande människor.
"Kom" ropade jag till henne. Hon följde efter. Vi gick ut på framsidan där det stod några personer. Jag stannade och vände mig mot Jasmine och tittade på henne. Jag väntade på att hon skulle säga någonting.
"Jag är inte här för att förstöra festen eller för att bråka" började hon och tittade ursäktande på mig. Jag tittade lite skeptiskt på henne.
"Varför är du här då?" frågade jag. Hon suckade lågt och sedan satte hon sig ner på bänken som stod brevid ytterdörren, jag satte mig ner brevid henne.
"Jag vill be om ursäkt" sa hon lågt.


Kommentarer
Postat av: sabbe :)

grymt ! mer :D

2011-04-30 @ 13:57:07
Postat av: Madeleine

Grymast! :D

2011-04-30 @ 15:26:00
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Linnea :)

meerrr :D:D:

2011-04-30 @ 18:58:22
Postat av: Anonym

Asbra

2011-05-01 @ 00:40:55
Postat av: Anonym

ska ni göra 100 avsnitt? :)

2011-05-01 @ 14:27:25
Postat av: Josefine Harrskog

MER NU NU NU NU!!!!!! JAG DÖR SNÄLLA MER NU!! :(

2011-05-02 @ 19:45:38
URL: http://jharrskog.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Undrar om ni skulle vilja vara med i våran fanvideo där Justin ska komma till Sverige! Justin kommer förmodligen se den, vill ni läsa mer? Tryck häär- http://biebsordie.blogg.se/2011/may/justin-bieber-to-sweden.html#comment

2011-05-03 @ 20:33:45
URL: http://biebsordie.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar här;

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress; (publiceras ej)

URL/Din bloggadress;

Din kommentar;

Trackback
RSS 2.0