Life isn't right without you - Episode 98

"Buuh!" sa Justin i mitt öra samtidigt som han la händerna på mina axlar, jag hoppade till.
"Hej på dig med, haha!" sa jag. Han log busigt och strök en gång med sin hand längs min kind. Inte mer än så, vi var tvugna att följa reglerna.
"Hej C!" sa Justin och gjorde ett handslag med Caitlin.
"Hej Biebs!" skrattade hon. 
Sedan satte han sig ner brevid oss. "Har ni haft kul? Har ni köpt nått?" frågade han.
"Ja!" svarade jag och log.




Med ett leende på läpparna vinkade jag hejdå en sista gång till Justin och hans familj.
Det hade inte varit lika jobbigt att säga hejdå den här gången som senast vi hade varit ifrån varandra. För nu visste jag att jag skulle få se honom snart igen.
Högst om tre veckor hade Scooter lovat, det berodde lite på Justins schema. Men snart iallafall.
Jag kunde inte heller vara ledsen. För jag hade trots allt fått tillbringa en hel vecka med Justin, fast det inte ens skulle varit så från början.
Vi hade gjort allt möjligt och jag hade verkligen haft kul. Det hade varit roligt att fått lära känna Justins pappa också. Han var verkligen trevlig.

Justin vinkade glatt tillbaka, han tittade snabbt runt sig och sedan kastade han en slängkyss till mig.
Jag kunde inte låta bli att fnissa för mig själv och besvarade slängkyssen med ett brett leende.
Sedan sade en röst i högtalaren att alla passagerare som skulle åka med flyg 320 mot Los Angeles skulle gå till gaten.
Jag kastade en sista blick på Justin innan jag började gå mot gaten. Det gjorde lite ont i mig att lämna honom, men jag visste att jag var tvungen.
Helst av allt hade jag bara velat vända om och stanna kvar i minst en vecka till. Men jag hade redan missat väldigt mycket av skolan. 
Jag hade lovat mina föräldrar att jag skulle plugga ikapp allt den kommande veckan.
Dessutom skulle Justin också åka iväg, han skulle med ett plan till New York. Han hade inte ledigt precis, han skulle han en konsert redan dagen efter.

Jag checkade in mina väskor och med bara en mindre väska började jag gå mot gaten. Jag fick vänta i ungefär en kvart innan jag skulle gå på planet.
När jag väl hade satt mig till rätta på min plats som var onödigt lyxig eftersom Justin envisats om att jag skulle få åka i första klass så hörde jag att jag fick ett sms.

"Saknar dig redan, ta hand om dig tills nästa gång vi ses xx Justin"
stod det i smset. Jag log för mig själv när jag svarade.
"Jag lovar, om du lovar att du gör samma sak ;) saknar dig med xx Sandra" skrev jag och sedan stängde jag av mobilen.

Jag tog upp tidningen som jag hade köpt på flygplatsen och började bläddra lite i den. Efter ett tag tittade jag ut genom fönstret. Jag hade en lång och ensam flygresa framför mig.



4 timmar senare:

"Hade han ett fint hus då?" frågade mamma med ett glatt tonfall. Jag nickade ivrigt.
"Ja. Och han har en pool" svarade jag. Mamma log lite och sedan vände hon blicken mot pappa som körde.
"Ska vi stanna på McDonalds så att Sandra får i sig någon mat?" frågade hon honom. Han nickade. "För det är väl ett tag sedan du åt senast?" sa hon och vände blicken mot mig. Jag nickade bara.
Sedan vände jag blicken ner mot mobilskärmen igen. Jag satt och bläddrade igenom bilderna som jag hade tagit under veckan.
Jag kunde inte låta bli att le när jag tittade på dom. Jag stannade på en bild som var på mig och Justin. Vi hade tagit den på stranden häromdagen.
Den var verkligen fin. Jag satte den som bakgrundsbild och sedan stoppade jag ner mobilen i fickan.

När jag väl var hemma och hade ätit middag så släpade jag upp mina väskor till mitt rum. Med en suck satte jag mig ner på min säng.
Mitt rum kändes kvavt och väldigt tomt. Jag öppnade fönstret som var ut mot gatan och lät den friska luften strömma in i rummet.
Fast det var oktober så var det fortfarande väldigt varmt på kvällarna. Klockan var nästan halv tolv på kvällen.
Jag var väldigt trött och bestämde mig för att packa upp min väska nästa dag. Jag drog ur toffsen ur håret och lät håret falla ner längs mina axlar.
Jag drog en snabb kam igenom det och sedan gick jag in till badrummet. Jag kände mig ofräsh efter att ha flygit och tog därför en dusch.
Med handduken virad runt mig klev jag ur duschen och gick in till mitt sovrum. Jag lade fram ett par jeans och en top som jag skulle ha på mig nästa dag och sedan bytte jag om till pyjamas.
Jag somnade nästan direkt jag hade lagt mig i sängen.

Jag vaknade av att jag frös. Då gick det upp för mig att jag hade glömt att stänga fönstret kvällen innan. Jag reste mig irriterat upp och gick och stängde igen det.
Sedan lade jag mig ner i sängen igen. Jag vände och vred på mig tills jag gav upp, jag skulle inte kunna somna om. Jag tittade på klockan: 05.48. Great.
Med en suck satte jag mig upp ur sängen och sträckte på mig. Långsamt reste jag mig upp ur sängen, jag klädde på mig sakta, jag skulle inte behöva stressa nu.
När jag hade klätt på mig så gick jag in i badrummet för att dra på lite mascara.
Jag gick med tunga steg nerför trappan och hämtade en skål med flingor i köket, sedan satte jag mig framför tvn och zappade mellan olika kanaler.

När klockan var ungefär tjugo över åtta så bestämde jag mig för att jag lika gärna kunde gå till skolan och komma dit lite tidigare.
Jag drog på mig mina mörkblå converse och sedan gick jag ut genom dörren. Luften var fuktig och det var lite kyligt ute.



Justins perspektiv:

"Justin vakna nu" suckade Scooter och petade på mig.
"Jag är vaken" mumlade jag med ansiktet i kudden.
"Kom igen nu grabben! Du har en presskonferens om två timmar och om du ska hinna äta frukost och allt så måste du gå upp nu" sa Scooter med en sträng röst. Jag suckade och gnuggade mig i ögonen.
"Okej då" svarade jag trött och reste mig upp.
Jag gick in i hotellsvitens badrum och hoppade i badkaret. Jag var så trött att jag nästan trodde att jag skulle somna ståendes. Vi hade flygit väldigt länge och inte kommit till hotellet förrens sent på natten.
Nu var klockan inte ens nio på morgonen och jag hade knappt sovit någonting alls. Det hade jag väl bara mig själv att tacka för eftersom jag hade suttit vid datorn tills nästan klockan fem på morgonen.
Men jag var tvungen att orka gå upp. Det gällde trots allt mina fans. Jag ville inte svika dom, och absolut inte genom att inte orka gå upp tidigt på morgonen.
Jag visste att vissa av dom hade stått utanför platsen som jag skulle på presskonferens i flera timmar bara för att få se en glimt av mig.
Därför fanns det inte en chans att jag skulle svika dom genom att inte dyka upp.
Efter att ha legat i badkaret i ungefär tjugo minuter så reste jag på mig.
Jag knöt en handduk runt höften och sedan gick jag in i mitt sovrum och drog fram några kläder som jag klädde på mig.



Sandras perspektiv:

Kvinnan bakom matdisken lade på några pannkakor på min matbricka. Jag tackade henne och tog med mig en jouciepaket.
Jag stannade upp och svepte med blicken runt i matsalen. Jag såg Vanessa och Linnea sitta ensamma vid ett bord. Jag gick mot deras bord.
"Hej! Hur gick franskan? Ligger du mycket efter?" frågade Linnea när jag satte mig ner.
"Jag måste nog plugga hemma för att inte komma efter" svarade jag och gjorde en grimas.
"Aj då" sa Vanessa, vi alla tre skrattade.
"Du förresten!" sa Vanessa och fick den där typiska blicken som hon alltid fick när det var någonting på gång.
"Vadå?"
"Du fyller ju år på fredag" sa hon och log. Åh nej, vad hade hon nu tänkt sig?


Hejsan!
Vet att uppdateringen har varit under ALL kritik! Men både jag och Sofia har varit väldigt upptagna så vi har inte hunnit skriva någonting.
Men jag hoppas ni gillar episoden! Kommentera vad ni tyckte om den! :)


Kommentarer
Postat av: Madde

JÄTTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEBRA! :)

2011-04-26 @ 13:24:42
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: sabbe :)

jätte grymt ! mer :D

2011-04-27 @ 21:32:05
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-29 @ 17:16:31
Postat av: Anonym

Sjuukt bra älskar eran blogg, ni är gryyma :)

2011-04-29 @ 22:05:14
Postat av: Anonym

awesome!

2011-04-29 @ 23:20:52
Postat av: Simone

Skit bra novell! Har läst den ända från början ! Jag har också en JB novellblogg - skulle vara kul om ni komenterade & följde den :)



www.bieberplace.blogg.se



Kram:)

2011-04-30 @ 11:47:46
URL: http://bieberplace.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar här;

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress; (publiceras ej)

URL/Din bloggadress;

Din kommentar;

Trackback
RSS 2.0