Life isn't right without you - Episode 96

En tjugo minuters lång bilresa senare svängde bilen upp på den bekanta gatan. Jag var hemma.
Pappa, Jazmin och Jaxon stod framför det gula huset. När de fick syn på oss vinkade de glatt och jag kände glädjen inom mig. Jag hade verkligen saknat dom.
Bilen stannade. Jag tittade på Sandra som hade börjat se lite nervös ut.
Jag log mot henne. "Kommer du?"
"Yes, nu vill jag träffa din familj!" sa hon och studsade lite på stället.
Vi gick ur bilen. Jag tog Sandras hand och tillsammans började vi gå mot huset.



Jag kunde inte låta bli att le brett när jag såg Jazzy skruva på sig i pappas famn. De vinkade. Pappa släppte ner Jazzy som kom springandes mot oss.
"Justin!" sa hon glatt. Jag lyfte upp henne i famnen.
"Hej Jazzy!" sa jag och pussade henne på huvudet. Hon petade med sitt finger på min näsa. Vi skrattade.
"Det här är Sandra" sa jag sedan och vände mig om mot Sandra. Jazzy spärrade upp ögonen och tittade på henne. Sandra såg lite nervös ut men log.
Tillslut sprack Jazzys ansikte upp i ett stort leende och hon sträckte ut armarna mot Sandra. Försiktigt sträckte jag över henne.
En bit bort stod pappa och pratade med mamma och Kenny. Mamma tittade på Jaxon och sedan gav pappa honom till henne. Jag gick fram till dom.
"Hej!" sa pappa och sträckte ut armarna mot mig. Jag kramade honom hårt. Det hade gått en lång tid sedan senast och jag hade verkligen saknat honom.
"Hur är det? Jag har längtat efter att få träffa dig. Och Sandra såklart" sa pappa och kastade en blick åt Sandras håll. Hon kom gåendes bakom mig.
"Det är bara bra. Detsamma pappa" sa jag. Då dök Sandra upp vid min sida med Jazzy i famnen. De syntes på min syster att hon redan gillade Sandra väldigt mycket. Det gjorde mig glad.
"Hej Sandra!" sa pappa och log mot henne. Sandra släppte ner Jazzy som direkt sprang till mamma.
"Hej!" sa Sandra och gav pappa en kram. "Trevligt att träffas" sa hon sedan och ställde sig brevid mig igen.
"Ska vi gå in? Dom här väskorna tar kål på mig!"  sa mamma som bar på tre stora väskor.
"Visst" svarade pappa. "Låt mig hjälpa dig med dom där" fortsatte han och tog två av mammas väskor. Hon log tacksamt mot pappa.

När jag klev in i det stora vita huset så suckade jag lättat. Det var länge sedan jag hade varit hemma. Förutom Stratford så var det här mitt hem.
Det var hit jag och mamma hade flyttat för att satsa på min musikkariärr för några år sedan. Det var hit jag åkte när jag hade ledigt på schemat. Om jag inte åkte till Kanada såklart.



Sandras perspektiv

Jag såg på Justin att han genast blev mer avslappnad och lugn när han kom in i huset. Han verkade glad över att vara hemma.
Jag log för mig själv när jag ännu en gång överväldigades av lyckan att få känna honom och alla andra i hans omgivning. För ett år sedan hade jag inte ens kunnat föreställa mig att han skulle bli min pojkvän. På riktigt alltså.

När vi hade tagit av oss skorna och hängt av oss jackorna så tog vi våra väskor och Justin visade mig vägen till hans rum.
Hans rum såg inte ut som jag hade förväntat mig. Det såg ovanligt… Vanligt ut. Det var inget vidare speciellt med det.
Förutom den stora plasma TVn och den gigantiska sängen så skulle man nog aldrig anat att popidolen Justin Bieber bodde här. Det såg ut som vilket tonårsrum som helst.
Jag hade trott att han skulle ha ett rum mer likt det han hade i huset som dom hade bott i över sommaren i Los Angeles. Det rummet hade varit väldigt flott och glamouröst.
”Du kan ställa väskorna där” sa Justin och pekade mot en tom yta på golvet. ”Du kan hänga upp dina saker i den här garderoben” fortsatte han och öppnade en garderob brevid sig.
”Okej, tack” svarade jag och log. Sedan ställde jag ner väskorna på platsen som han pekat på och började packa upp mina saker.

Två timmar senare hade vi packat upp alla våra saker och Justin hade visat mig runt i hela huset. Vi hade även hunnit äta och tittat lite på TV.
”Äh, ska vi gå och köpa nått? Jag vill ha godis” sa Justin och reste sig upp ur soffan.
”Visst” svarade jag och reste mig också upp.
”Mamma! Vi ska köpa godis, kan jag få pengar?” ropade Justin. Pattie kom gåendes ifrån köket och gav Justin några sedlar.
”Här” sa hon när hon sträckte honom pengarna.
”Tack mamma” sa Justin. Pattie log till svar. Kenny kom gåendes, även han ifrån köket.
”Antar att jag får lov att följa med?” sa han skämtsamt. Justin skrattade och boxade till honom på armen.
”Självklart! Men håll dig på avstånd tills det händer nått” sa Justin och blinkade. Kenny nickade.
Vi tog på oss våra ytterkläder och gick sedan ut. Vi började gå längs gatan. ”Det är inte långt till affären” förklarade Justin när jag frågade ifall vi inte skulle åka bil.
Solen sken och det var ganska varmt, men inte lika varmt som i LA. Hösten var på väg, det kändes.
Vinden var kall mot mina nakna armar och jag drog på mig jackan som jag hade haft knuten runt midjan. Justin sneglade på mig och tog diskret min hand.
Jag kastade en blick bakom oss på Kenny som gick några meter bakom, han skakade på huvudet.
”Justin” sa han och suckade. Justin himlade med ögonen men förstod vinken och släppte min hand.
Scooters röst under samtalet som vi hade haft hemma hos Justin för några dagar sedan ekade i mitt huvud; ”För att hålla det här så hemligt som möjligt så får ni inte pussas, hålla händer eller någonting annat sådant bland folk på offentliga platser. Det kan skapa ännu mera hysteri än vad det redan är nu efter dom här bilderna. Jag är ledsen att ni inte kan göra vad ni vill, när ni vill. Det här är baksidan av kändisskapet.”

När vi kom till affären som nästan var folktom så gick Justin direkt fram till godishyllan och tog flera påsar av Swedish Fish. Han tittade frågande på mig.
”Vad vill du ha för något? Vill du ha något annat än det här?” frågade han och höll upp påsarna. Jag skakade på huvudet.
”Nej det där blir bra” svarade jag. Justin log och jag såg att han böjde sig fram mot mig men sedan hejdade han sig och rätade snabbt på sig. Han skakade på huvudet för sig själv.
”Då betalar vi då” mumlade han sedan och började gå mot kassan.

När vi kom ut ur affären så bestämde vi oss för att gå till en park som låg i närheten. Personer som gick förbi oss tittade och viskade. Det var lite obehagligt men jag försökte ignorera det.
Några bad om Justins autograf och ville ta en bild. Men det var inget galet Bieber-fan som flippade ur, vilket var ganska skönt eftersom jag och antagligen även Justin var trötta efter att ha flugit och sådant.
Vi köpte glass och satte oss på en parkbänk, plötsligt ringde Justins mobil.
”Hallå” svarade han. Han sken upp. ”Caitlin! Hur är det med dig?”
Caitlin. Det högg till i mig bara av att höra namnet. Jag saknade henne verkligen. Vi hade inte träffats på hur länge som helst.
Justin fortsatte prata med henne och efter ett tag så lade dom på. Han tittade på mig.
”Caitlin och några till kommer över till oss om en halvtimme. Vi kanske borde börja gå hem” sa han.
”Gud vad kul! Jag har saknat henne. Ja det borde vi nog” sa jag. Vi reste oss upp och började gå med snabba steg hemåt.

Kenny följde med oss nästan hela vägen hem, sedan gick han åt ett annat håll för han skulle träffa någon som jag glömde namnet på direkt efter han hade sagt det.
Justins mobil plingade till när han fick ett sms. Han läste det och svarade sedan snabbt.
”Vem var det?” frågade jag nyfiket.
”Mamma, hon skrev bara att hon har åkt på ett möte tillsammans med Scooter så vi skulle beställa pizza eller något liknande till middag” svarade han.
Jag nickade bara till svar. Vi fortsatte gå. Det kliade i mina fingrar, jag inte fick röra honom, inte ens hålla hans hand.
Det uppenbara avståndet mellan oss störde mig. Men jag visste att Scooter bara hade velat vårat bästa när han bett oss att hålla avstånd ifrån varandra på allmänna platser.



Justins perspektiv

Så fort jag hade stängt ytterdörren bakom oss och vi väl var inne i huset, utom synhåll för alla nyfikna ögon, så tryckte jag Sandra mot väggen och kysste henne länge.
Hon tittade lite förvånat på mig och fnissade.
”Du anar inte hur mycket jag har längtat efter att få kyssa dig, hela dagen. Ärligt talat” sa jag.
Hon skrattade och kysste mig sedan som för att säga att hon tyckte samma sak. Jag rös i hela kroppen.
Precis då plingade det på dörren. Vi tittade på varandra och började skratta. Sedan öppnade jag dörren.
Där stod Caitlin, Christian och några till. Vi hälsade på alla. Jag började snacka med Christian och såg att Sandra och Caitlin stod och pratade och skrattade högt.
Dom var bra kompisar och det gjorde mig glad. Jag ville att Sandra och mina kompisar skulle komma bra överens.
”Ska vi bada eller?” frågade Christian sedan.
”Ja” instämde alla.
Vi alla gick och bytte om till badkläder sedan sprang vi ut och hoppade i poolen. Jag och Christian var först i. Sandra och Caitlin tvekade lite vid stegen och sa att det var kallt.
Jag flinade för mig själv och hoppade upp ur poolen. Jag gick fram till Sandra och bar upp henne i min famn. Hon spärrade upp ögonen när hon insåg vad jag skulle göra.
”Justin neeeej!” skrek hon, men det var försent. Jag hade redan hoppat i poolen igen, med henne i min famn. Alla skrattade högt när Sandra skrek.


Hoppas att ni gillar episoden! Kommentera vad ni tyckte! :)
Kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-03 @ 22:41:10
Postat av: fatbardha

Hejhej:)

Kika gärna in på våran Justin Bieberblogg för då blir vi sjukt glada:)

Följ den också via bloglovin för dom blir vi ännu gladare:)

Gilla den också via Facebook:)

http://www.facebook.com/#!/pages/thefanofjustinbieberbloggse/127427377322712

//kram

Är ni intresserade av länbyten så är det bara att skicka svaret i en kommentar eller maila:)

//kram

2011-04-03 @ 23:33:03
URL: http://thefanofjustinbieber.blogg.se/
Postat av: Madde

Läst typ allt från ett på dagen tills nu, awesome!!!!! meeeeeeeeeeeeeeeeeeeera plzzz

2011-04-04 @ 00:40:51
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Svarten97

B-) mooore

2011-04-04 @ 18:58:17
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Karin

Hej jag har precis startat en novellblogg! Gå gärna in och säg vad du tycker! /http://thatbiebz.blogg.se

2011-04-04 @ 20:32:51
URL: http://thatbiebz.blogg.se/
Postat av: Sara

jätte bra! Fin blogg, men jag tänkte. Asso jag vet inte så mycket om justin men jag undrade, namnen på kompisarna är dom riktiga eller bara några namn, hoppas du förstår :)

2011-04-05 @ 22:20:45
URL: http://secretplace.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Tack, ja jag fick svar på min fråga! :)

2011-04-06 @ 19:28:49
URL: http://secretplace.bloggplatsen.se
Postat av: Amandaa&Juliaa

Skiit bra!



Läs gärna våran novell och komentera

2011-04-07 @ 11:38:33
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
Postat av: sabbe

awsome ! :D mer snart hoppas jag.. :D

2011-04-09 @ 02:07:50
Postat av: Frida

mer mer mer mer, asbra

2011-04-10 @ 22:37:21

Lämna gärna en kommentar här;

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress; (publiceras ej)

URL/Din bloggadress;

Din kommentar;

Trackback
RSS 2.0