Life isn't right without you - Episode 6



”Så vart bor du? När du bor här alltså” sa jag.
”Jag bor i Beverly Hills.” Sa han och gav mig en lång menande blick. Det borde jag ha förstått, det var väl självklart att han skulle bo på ett sådant ställe.
”Jaha, jag vet vart det ligger. Men det är ju en liten bit ifrån Santa Monica, eller?”
”Nja.. Det tar inte mer än tjugo minuter med bil” svarade han och log mot mig.
Vi gick mot hans bil när jag kom på att jag måste byta om till mina underkläder, jag ville ju inte blöta ner hans bil. ”Jag måste bara byta om, annars kommer din bil bli blöt” sa jag och tittade på honom.
”Det gör ingenting, jag byter om när vi kommer hem till mig. Du kan sitta i badkläderna” sa han.
”Okej” sa jag och ryckte på axlarna. Vi satte oss i hans bil och han började köra.
”Berätta någonting om dig själv” sa han plötsligt.
”Som vadå?”
”Jag vet inte, någonting” svarade han och log.
”Hm.. Jag gillar inte fisk” sa jag och skrattade lite, han skrattade också. ”Nej men allvarligt talat så finns det ingenting intressant att veta om mig” sa jag.
”Jag vill veta allt om dig, jag tycker att det är intressant” sa han och log.
Jag blev tyst och försökte komma på något att berätta om mig själv.
”Vilken är din favoritfilm?” Frågade han.
”Jag vet inte.. Kanske Love Actually? Eller The Last Song” svarade jag.
”Då tycker jag att vi tittar på The Last Song hemma hos mig idag” föreslog han och log mot mig.
”Okej visst” sa jag och log tillbaka.
Det pirrade i hela mig när han tittade på mig med sina bruna, varma ögon. Jag blev nästan lite nervös. Vi satt tysta resten av bilresan och när han svängde in på en grusväg så stannade vi bilen framför några grindar.
Det stod en vakt framför grindarna och jag kände genast igen Walter. Justin vinkade till honom och Walter öppnade grindarna.
Vi åkte in genom öppningen och när jag såg det stora vita huset så log jag.
”Wow vilket hus” sa jag.
Han svarade inte utan log bara mot mig. Vi parkerade nedanför huset och sedan gick vi ur bilen. Jag tittade osäkert ner på mina badkläder.
”Är någon hemma?” Frågade jag honom. Han tittade på mig och förstod varför jag undrade.
”Nej, mamma är inte hemma. Kom så går vi in” sa han. Han tog min hand och ledde mig mot dörren.
Han öppnade dörren som var olåst och vi klev in i hallen. Det var väldigt ljust i hallen och på väggen hängde några tavlor. Det fanns även en spegel i hallen.
Jag tog av mig skorna. Jag tog upp min kjol och mitt linne ur väskan. Det droppade från kjolen.
”Åh” suckade jag.
”Vad är det?” Frågade Justin och tittade på mig.
”Hela min kjol har blivit nedsmetad i solkräm” svarade jag och stönade högt. Han skrattade, jag tittade på honom och höjde på ögonbrynen.
”Det är inte roligt” sa jag men jag kunde inte låta bli att skratta.
”Det är lugnt, du får låna byxor av mig. Klarade sig linnet?” Jag tittade på linnet och granskade det från alla vinklar.
”Jag tror det” konstaterade jag.
”Kom vi går upp på övervåningen” sa han och tog tag i min hand och ledde mig uppför trappan.
”Vänta så ska jag hämta ett par byxor. Går det bra med mjukisbyxor?”
”Det blir bra” svarade jag.
Han sprang in i ett rum och efter ungefär en minut kom han ner med ett par gråa mjukisbyxor i handen och gav dom till mig.
”Här. Badrummet är där borta om du vill byta om” sa han och sträckte mig byxorna.
”Okej” svarade jag och gick mot dörren som han pekat mot. Jag gick in i badrummet och stängde dörren efter mig.
Jag gapade chockat när jag såg hur badrummet såg ut. Det fanns en stor spegel och nedanför den fanns två handfat och dom satt på en lång bänk. Det fanns även en dusch och såklart en toalett.
Längst bort i rummet fanns en genomskinlig glasdörr och jag gick dit och öppnade den. Jag kom in i ett rum som hade två väggar som endast bestod av glas.
Där fanns en jacuzzi och bredvid den stod det några blommor och det fanns två stolar som stod på ena sidan av rummet.
Jag gick fram till fönstret och tittade ut. Det var en utsikt som var helt fantastisk. Jag ville bara hoppa ner i jacuzzin nu med detsamma.
Men jag gick tillbaka till rummet där duschen och det var. Jag bytte om till mina underkläder och drog på mig hans mjukisbyxor och mitt linne.
Sedan tittade jag mig i spegeln, mitt hår var riktigt lockigt nu efter att ha varit blött. Jag tvättade av ansiktet för att få bort mascaran som runnit och hamnat under ögonen.
Sedan drog jag ett djupt andetag och gick ut ur badrummet. Han stod utanför och väntade på mig, han hade bytt om till ett par mjukisbyxor och en blå t-shirt.
 ”Dom passar dig” sa han och tittade på mjukisbyxorna som jag hade på mig.
”Dom är lite stora bara” sa jag och skrattade.
”Förlåt men det var dom minsta jag hade. Jag kan faktiskt inte hjälpa att du är så liten” svarade han och blinkade. Jag slog retsamt till honom på armen. Han skrattade. Sedan tog han min hand.
”Ville du titta på film?” Frågade han.
”Det kan vi göra” svarade jag och log lyckligt.
”Kom vi kan kolla i mitt rum” sa han och vi började gå i en korridor och sedan öppnade han en dörr och vi gick in i hans rum.
Hans rum var väldigt stort och där fanns allt från en stor plasma tv till en gigantisk säng som såg väldigt mjuk och skön ut. Han gick fram till en bokhylla som var fylld med filmer och tog fram The Last Song sedan stoppade han in den i dvdn och satte på tvn.
”Vi kan ligga i min säng” sa han och la sig ner i den och tittade på mig.
Jag la mig där också, bredvid honom. Filmen började och jag försökte koncentrera mig på den.
Jag kände hur Justin sakta flyttade sig närmare och närmare mig men jag låtsades inte om det. Jag sneglade på honom och såg att han log.
”Vad är det?” Frågade jag honom.
”Nej ingenting. Jag är bara glad” svarade han och tog min hand. Jag log också sedan vände jag huvudet mot filmen igen.


Kommentarer
Postat av: moaaa(h)

SHIIT ,SKITBRA!

2010-11-21 @ 20:56:35
Postat av: moaaa(h)

SHIIT ,SKITBRA!

2010-11-21 @ 20:56:53
Postat av: Julia

asbra :)

2010-11-21 @ 21:09:55
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Julia

asbra :)

2010-11-21 @ 21:10:17
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: tessan

ae va braa!!! :D:D

2010-11-21 @ 22:04:16
URL: http://teresehhellquist.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar här;

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress; (publiceras ej)

URL/Din bloggadress;

Din kommentar;

Trackback
RSS 2.0