Life isn't right without you - Episode 9



Bilden som Sandra tog på Justin

Han tittade mig djupt i ögonen ett tag, sedan lutade han sig tillbaka och slöt ögonen.
Jag gjorde samma sak och jag måste ha somnat för jag hoppade till när hans mobil plötsligt började ringa.
”Justin” sa jag lågt och petade på honom så att han vaknade.
”Va?” Sa han förvånat när han vaknade.
”Din mobil ringer” förklarade jag. Han suckade och reste sig upp för att hämta sin mobil som låg på ett litet bord i andra sidan av rummet.
”Justin” svarade han trött. ”Hej. Jag är med Sandra, tjejen som jag berättade om. Ja det är toppen. Ja hare bra vi hörs bror” sedan la han på och vände sig mot mig. ”Det var Usher” förklarade han.
Jag tvingade mig själv att inte säga något i stil med ”fan va coolt” eller ”åh varför fick inte jag prata med honom?”. Jag ville inte verka vara en kändiskåt tjej.
För det var jag ju inte, men jag måste ju medge att det var ganska coolt.
”Okej” svarade jag istället och log. Han tittade på sin mobil.
”Oj, klockan är redan åtta. Vill du åka och äta middag någonstans så kan jag skjutsa hem dig efter?” Föreslog han.
”Jag har inga pengar med mig” svarade jag besviket. Han tittade förvirrat på mig.
”Vad spelar det för roll? Jag betalar i alla fall” sa han bestämt.
”Justin..” började jag.
Han gick fram till mig och tryckte sitt pekfinger mot min mun för att få mig att sluta prata.
”Jag vill betala. Snälla” bad han och tittade med en hundblick på mig. Jag smälte totalt.
”Okej.”
Han log mot mig och la båda händerna på mina kinder och kysste mig lätt på munnen.
”En sak innan vi åker” sa jag snabbt.
”Vadå?”
”Jag måste bara byta om. Fan jag har inga kläder. Helvete” svor jag.
”Du kan låna ett par byxor av min mamma. Du hade en jacka med dig va?” Svarade han enkelt.
”Ja.. Men är du säker på att det är okej?” Frågade jag tveksamt.
”Ja det är klart. Hon kommer förmodligen inte ens märka att någonting fattas” sa han och hans ansiktsuttryck var obesvärat.
Han sprang iväg och kom tillbaka med ett par svarta tajta jeans. ”Ännu bättre, jag hittade Caitlins byxor som hon glömde här när hon sov här för några veckor sedan. Dom borde nog passa” sa han och sträckte fram byxorna till mig.
”Jag går och byter om” sa jag snabbt och gick till badrummet. Byxorna passade perfekt och det såg faktiskt riktigt snyggt ut med mitt blåa linne till dom.
Jag tog upp mascaran ur min väska och tog på lite på ögonfransarna eftersom jag tvättat bort allt innan. Sedan gick jag ut till Justin och vi gick tillsammans ned till hallen för att ta på oss våra jackor och skor. Han drog på sig en grå mössa och sedan gick vi ut till hans bil och vi började åka.
”Vart ska vi?” Frågade jag nyfiket.
”Jag hoppas du gillar italiensk mat” sa han ivrigt.
”Jag gillar det” lovade jag.
Han log mot mig och sedan satt vi tysta resten av bilresan. När vi kom fram till restaurangen drog han ner mössan lite och sedan klev vi ur bilen.
Vi smög smidigt in omärkta i restaurangen och på vägen in tog jag upp min kamera.
”Låt mig ta ett kort på dig” sa jag plötsligt och tog fram min kamera. Han skrattade.
”Visst” sa han och ställde sig och log mot kameran. Kortet blev faktiskt väldigt bra och min kamera har bra skärpa så det gjorde den såklart ännu bättre.

Sedan gick vi in och satte oss. Jag lät Justin beställa mat åt mig eftersom jag inte visste riktigt vad jag skulle tycka var gott. Men jag fick en pasta rätt som var jätte god.
Vi båda åt och skrattade väldigt mycket. När vi hade ätit klart så började vi gå mot bilen.
Justin knuffade till mig retsamt när vi gick så jag skrattade och knuffade honom. Då kittlade han mig och när jag äntligen var loss ur hans grepp så drog jag av honom mössan.
Det skulle jag inte gjort. För precis när jag gjorde det så gick vi förbi en golfbana som var full med folk.
Justin gjorde sin hairflip för att få ordning på sitt hår och då skrek en liten tjej: ”TITTA DET ÄR JUSTIN BIEBER!”
Jag och Justin tittade på varandra och han drog snabbt på sig mössan. Sedan började vi småspringa mot hans bil och när jag tittade bak sprang nu cirka trettio tjejer efter oss.
Vi slängde oss in i bilen och började köra därifrån. Jag fnissade lite.
”Förlåt för det där med mössan” sa jag och pussade honom på kinden.
”Jag kan inte dissa mina fans..” Sa Justin och vände om med bilen. Han vevade ned rutan och vinkade till dom när vi åkte förbi. Han körde saktare för att kunna prata med dom.
”Jag är ledsen men jag måste tyvärr åka nu. Ni får alla ha en bra kväll. Jag älskar er” sa han till dom och alla tjejer skrek sig hesa. Justin kastade en slängkyss åt dom.
Sedan körde han upp rutan och tryckte på gasen. Vi satt tysta ett långt tag sedan tittade Justin fundersamt på mig.
”Ses vi imorgon?” Frågade han hoppfullt. Jag hade inte märkt att han bromsat in utanför mitt hus förrän jag tittade ut genom rutan.
”Om du vill” svarade jag och log lyckligt.
”Då ses vi” konstaterade han och böjde sig mot mig och pussade mig på munnen.
”Hejdå” sa jag när jag klev ur bilen.
”Hejdå, sov gott” svarade han. Sedan stängde jag igen dörren och började gå in mot huset.
Jag tittade bak på honom som ännu inte hade åkt och såg att han tittade på mig. Han log när han såg att jag tittade på honom så jag log tillbaka sedan gick jag in i huset.

”Mamma! Pappa! Jag är hemma nu” ropade jag rätt ut när jag kom in. Dom båda kom till hallen innan jag ens hade hunnit ta av mig jackan.
”Vart har du varit?” Frågade mamma mig.
”Hos Justin sa jag ju förut” svarade jag. Hon höjde förvånat på ögonbrynen, pappa gjorde samma sak.
”Jag trodde du skämtade om det” sa hon förvånat.
”Men jag sa ju att jag inte skämtade. Varför kan du inte bara tro mig? Är det verkligen så omöjligt att jag skulle umgås med honom?” Frågade jag sårat.
”Nej nej nej, det mamma undrar mest är nog hur du har träffat honom. Vi menar, han är ju en världskänd artist och såna springer man inte på varje dag” sa pappa.
”Vi träffades på hans skivsignering. Men han kommer hit imorgon och hämtar mig så då ska ni få se att jag talar sanning. Jag går och lägger mig nu, jag är dö trött” sa jag och gick förbi dom och upp för trappen.
Jag kände hur dom båda tittade efter mig och jag log. Dom var nog riktigt förvånade.
När jag kom in på mitt rum så satte jag på datorn och lade in bilden som jag tagit på honom.
Han var söt och jag kunde inte förstå hur någon som han kunde gilla mig. Jag gjorde bilden till min bakgrundsbild och sedan gick jag och bytte om till sovkläder.
Jag tvättade av sminket och sedan la jag mig i sängen och höll precis på att somna då jag fick ett sms.

*Pling*
Förlåt om du sover, jag ville bara säga att jag verkligen tycker om dig.
Du är speciell xx Justin

Jag skrattade lyckligt för mig själv när jag läste smset och sedan svarade jag.

Justin du är helt underbar, god natt vi ses imorgon.
xx Sandra

Sedan la jag mobilen på bordet och la mig ner i sängen. Jag slöt ögonen och somnade.


Kommentarer
Postat av: Julia

aaaaaasbra , meeeer :)

2010-11-23 @ 20:06:30
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Karin

Sv: Tack så mkt! Jag läser din novell imorgon, alldeles för trött just nu! ;)

2010-11-23 @ 23:30:08
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: tack!



jättebra novell! Började läsa den nu och är helt fast! :D

2010-11-24 @ 13:05:36
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: ida

HEJ! KOLLA GÄRNA MIN JUSTIN BIEBER - NOVELL BLOGG! WWW.BIEBSORDIE.BLOGG.SE :) TACK PÅ FÖRHAND //IDA



(intresserad av länkbyte?:)

2010-11-24 @ 17:04:55
URL: http://biebsordie.blogg.se/
Postat av: MichelleNicolini

sv: Tack ! Desamma ! :)

2010-11-24 @ 18:07:55
URL: http://michellenicolinii.blogg.se/
Postat av: amanda

det är klart jag ska läsa :D

2010-11-24 @ 18:15:13
URL: http://yoamanda.blogg.se/
Postat av: amanda

det är klart jag ska läsa :D

2010-11-24 @ 18:15:26
URL: http://yoamanda.blogg.se/
Postat av: madde

Hej, Älskar bloggen, jag har inte läst hela men jag ska göra det :) Besök gärna min novell blogg: http://justindblove.blogg.se

2010-11-24 @ 19:39:09
URL: http://justindblove.blogg.se/
Postat av: Anonym

skriv mer! :D

2010-11-24 @ 20:37:53
Postat av: madde

mer<3 älskar den<3 besök gärna min blogg: http://justindblove.blogg.se jag började skriva idag! Tack på förhand<3

2010-11-24 @ 20:44:54
URL: http://madeleneskogs.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar här;

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress; (publiceras ej)

URL/Din bloggadress;

Din kommentar;

Trackback
RSS 2.0