Life isn't right without you - Episode 8



”Vadå?” Frågade jag och tittade nyfiket på honom.
”Vänta här i några minuter!” Sa Justin och sprang iväg ut ur rummet.
Jag tittade frågande efter honom. Han hade en dator på ett litet skrivbord så jag satte på den. Jag gick in på twitter och bestämde mig för att twittra lite snabbt. Jag twittrade nästan aldrig men nu fick jag plötsligt lust.
”Sitter hemma hos världens gulligaste kille som just nu håller på med någonting som verkar väldigt hemligt. Jag är nyfiken” skrev jag.
Jag tittade runt lite på internet och när jag tittade på klockan på datorn så hade det gått tjugo minuter.
Jag undrade vad Justin höll på med egentligen, det pirrade i mina ben. Plötsligt slog han armarna om mig bakifrån. ”Jag satte på din dator, hoppas det inte gör någonting.”
”Det gör inget, det är klart du får det. Förlåt för att du fick vänta länge men jag ville göra det så bra som möjligt.. Kom” sa han och la ena handen på min rygg och styrde mig genom huset tills vi stod utanför en dörr.
Då la han händerna för mina ögon så att jag såg absolut ingenting.
"Men Justin vad gör du?" fnissade jag.
"Sch! Det är en överraskning. Lita på mig" viskade han i mitt öra.
Han stod tätt intill mig bakom mig. Jag gjorde som han sa och han styrde in mig i rummet.
”Öppna ögonen” sa han sedan och tog bort händerna från mina ögon.

Jag öppnade ögonen och kände hur mina ögon blev våta för att jag blev så rörd.
Golvet var av en vit fluffig helteckningsmatta och ena väggen var helt gjord av glas. Utsikten var till och med vackrare än den utsikt jag sett tidigare från hans badrum.
Härifrån kunde man se över hela staden och jag såg till och med Hollywood-skylten. Framför glasväggen stod en röd soffa och på den låg några kuddar och filtar.
Det var tända ljus som stod lite överallt i rummet. Utanför fönstret var det mörkt och staden lystes upp av tusentals lampor från hus och liknande. Det var så vackert. Jag visste inte vad jag skulle säga.

”Justin.. Det är så.. så vackert.” Han kramade mig.
”Jag är glad att du gillar det” sa han och puttade igen dörren bakom oss. Jag vände mig mot honom.
”Gillar det? Jag älskar det.” Han log mot mig och tog min hand.
Sedan drog han med mig bort till soffan. Vi satte oss ned på den. Han tog upp någonting ur bakfickan. Han sträckte fram handen och tog min hand och la något i den.
Jag öppnade handen och tittade på vad som låg i den. Det var en liten silvrig ask. Jag tittade förvånat på Justin.
”Öppna den” sa han och nickade mot asken.
Jag gjorde som han sa och öppnade den försiktigt och tog upp vad som fanns inuti. Det låg ett litet armband i asken och jag tog upp det och tittade på det.
Det var silvrigt och det hängde en liten hjärtformad berlock på den. På hjärtat stod det J & S. Jag drog häftigt efter andan och tittade på honom som tittade på mig med ett leende som spridit sig i hela hans ansikte.
”Vad är det här? När ordnade du det?” Frågade jag.
”Armbandet bad jag Walter åka och fixa åt mig tidigare idag när du bytte om” svarade han. Jag visste inte vad jag skulle säga, kunde inte komma på rätt ord.
”Men varför?” Viskade jag.
Han tittade på mig och rynkade förvirrat på ögonbrynen. Sedan tittade han mig djupt i ögonen.
”Det kan låta väldigt konstigt och jag vet inte vad du tycker om mig men jag är redan väldigt fäst vid dig. Du får mig glad. Och så vill jag inte att du ska glömma mig när jag åker iväg på konserter..” Viskade han.
”Jag kommer inte glömma dig Justin. Hur kan du ens tro det?” Sa jag och skakade på huvudet.
Han sa ingenting utan närmade sig bara sakta mitt ansikte, hans blick fladdrade mellan mina ögon och mina läppar. Det här var den perfekta stunden, den perfekta första kyssen.
Jag kastade en sista blick ut mot stjärnorna och såg ett stjärnfall. Jag önskade mig någonting som jag aldrig hade trott skulle bli möjligt.
Sedan tittade jag in i Justins ögon och när våra läppar nuddade varandra så slöt jag ögonen. Kyssen var ganska långsam men den var behaglig.
Han la ena handen på min rygg och tryckte min kropp närmare hans och den andra hade han på min kind. Jag la båda händerna runt hans nacke och sedan satt vi där och kysstes.
Kyssen kändes lång men samtidigt slutade den för fort. Justin tittade mig djupt i ögonen och log, jag log tillbaka.

Vi satt där och bara tittade varandra i ögonen i en evighet. Mitt hjärta bultade hårt och jag visste att jag var den lyckligaste tjejen på hela jorden i det ögonblicket.
Vi sa ingenting utan Justin lutade sig mot soffkanten och jag la mig med huvudet mot hans bröst och sedan låg vi och tittade ut på stjärnorna.
Den här stunden var så perfekt, jag ville inte ändra på någonting. Jag låg bredvid min drömkille och tro mig, jag var lycklig.
Jag undrade om det verkligen var lagligt att känna såhär mycket lycka på en och samma gång.
Jag hade aldrig haft så speciellt bra flyt i livet. Varför fick jag sådan tur helt plötsligt och allt hade kommit på samma gång.
Jag tog Justins hand och höll i den hårt, han kramade min hand. Jag vet inte hur länge vi låg där, kanske två timmar. Men jag tröttnade inte.
Det behövdes inget stelt samtal, vi låg bara tysta och njöt av att vara med varandra.
Jag hoppades i alla fall att han också kände så, men det måste han ha gjort för han verkade inte heller vilja göra någonting annat.
Jag sneglade på honom och log. Han böjde sig ned och pussade mig på munnen.



Tack för tipsen! Jag fick många bra idéer som jag kommer använda senare i berättelsen också. Men som ni kanske ser så använde jag mig av Lianns och Emmas tips i den här delen och mixade ihop det med lite idéer från mig själv. Men som jag lovade ska jag döpa två framtida karaktärer efter er! Tack! :D

Kommentarer
Postat av: Julia

aaaaasbra , gullit , fint , du skriver asbra :)

2010-11-23 @ 06:50:47
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: moaaa(h)

ASBRA!

2010-11-23 @ 10:24:30
Postat av: Emma

YEY ! :D jättebra meer !

2010-11-23 @ 14:45:16
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: Michelle

jättebra :D

fortsätt, mer :D

2010-11-23 @ 15:12:41
URL: http://ponnytokiga.blogg.se/
Postat av: amanda

den bästa novellen på länge.

skriv mer om dagarna.

kan länka din blogg på jbieber.blogg.se :D?

2010-11-24 @ 19:37:57
URL: http://yoamanda.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar här;

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress; (publiceras ej)

URL/Din bloggadress;

Din kommentar;

Trackback
RSS 2.0